Hír - Kaposvári Campus
Hírek
Tartalom listázó
Létrehozva: 2023 május 22.
Full STEAM ahead! Módszertani konferencianap
Módszertani konferencia tanítóknak, tanároknak, oktatási szakembereknek
A „STEAM - BOX” Erasmus+ projekt magyarországi disszeminációs konferencianapja a MATE Kaposvári Campusán 2023. június 3-án, szombaton kerül megrendezésre.
A konferencián a részvétel ingyenes, de regisztrációköteles.
(Minden regisztrált résztvevőnek büfét és ebédet biztosítunk, ezen kívül mindenki egy Piet Mondrian képeit idéző, kognitív gondolkodást fejlesztő, különleges művészi puzzle-t, egy Mondrian-blokk nevű játékot kap ajándékba.)
A STEAM-BOX (természettudomány, technológia, mérnöki tudományok, művészet, matematika) Erasmus+ projekt célja a felsorolt területek transzdiszciplináris beépítése az oktatási folyamatba. A STEAM olyan új készségeket és kulcskompetenciákat foglal magába, amelyekre szükségünk van a 21. században. A terület növekvő fontosságát jelzi az is, hogy oktatásának kérdése számos friss tanulmányban, oktatáspolitikai jelentésben szerepel. Ennek ellenére a végrehajtás terén még mindig hiányosságok vannak.
A projekt módszertani segítséget, ötleteket szeretne adni a gyakorló tanároknak a STEAM szemlélet elterjesztéséhez online kurzusok, oktatási anyagok, disszeminációs rendezvények által.
A projekt a GeoGebra ingyenes matematikai segédprogram általános és középiskolai oktatásban történő alkalmazására is fókuszál.
A konferencián a projekt partnerek képviselői előadások, workshopok formájában átadják tapasztalataikat, ötleteiket a résztvevőknek.
Konzorcium vezető: A Magyar Agrár-és Élettudományi Egyetem (MATE) Matematika és Természettudományi Alapok Intézete
Konzorciumi partnerek: a török Hacettepe Egyetem (Ankara), az osztrák Johannes Kepler Egyetem (Linz), a finn Jyväskyläi Egyetem, és Oktatáskutató Intézet, a török Paydaş Oktatási, Kulturális és Művészeti Egyesület
Az angol nyelvű előadások tolmácsolással kerülnek megtartásra.
Full STEAM ahead! Módszertani konferencianap
Helyszín: MATE Kaposvári Campus, Kaposvár, Guba Sándor utca 40. Rektori tanácsterem
Időpont: 2023. június 03. szombat
9.30–10.00 Érkezés, regisztráció
PROGRAM:
10.00–10.10 Konferencianyitó, köszöntő
Dr. Fekete Anikó Andrea, egyetemi docens, igazgatóhelyettes, MATE Neveléstudományi Intézet
10.10-10.30 A STEAM-BOX projekt ismertetése
Előadó: Dr. Stettner Eleonóra, egyetemi docens, a projekt szakmai vezetője
10.30–10.40 Fenntarthatóság és jelenségközpontú tanulás Finnországban
Előadó: Tuba Orsolya, kutatási asszisztens, Jyväskyläi Egyetem, Finn Oktatáskutató Intézet
10.40–10.50 Igazságosság a csoportmunkában
Előadó: Matias Mäki-Kuutti, PhD-hallgató, Jyväskyläi Egyetem, Finn Oktatáskutató Intézet
10.50–11.00 A STEAM oktatás jövője Finnországban
Előadó: Fenyvesi Kristóf, vezető kutató, Jyväskyläi Egyetem, Finn Oktatáskutató Intézet
11.00–11.30 STEAM tantervek elemzése
Előadó: Cecilia Russo és Mathias Tejera, PhD-hallgatók, Johannes Kepler Egyetem, STEM Oktatás Tanszék
11.30–12.00 A STEM óravázlatok kidolgozásának módja
Előadó: Selay Kocadere, egyetemi docens, Számítógépes Oktatás és Oktatási Technológia Tanszék, Hacettepe Egyetem
12.00–13.00 Közös ebéd az egyetem étkezőjében és az ajándékok átadása a regisztrált résztvevőknek
Választható menük:
A menü:
Leves: tárkonyos-tejszínes pulykaraguleves
Főétel: zöldfűszeres csirkemell, grillezett paradicsommal, sonkával és mozzarellasajttal, burgonyapürével
Desszert: Raffaello szelet, kávé és 3 dl ásványvíz
B menü:
Leves: erdei gombakrémleves
Főétel: padlizsántorta parajos gnocchival
Desszert: Raffaello szelet, kávé és 3 dl ásványvíz
13.00–14.00 Kerekasztal beszélgetés
Résztvevők: Kökényesi Imre, SmartEgg Ügyvezető Igazgató, a Mondrian-Blokk játék fejlesztője; Szlankó János, Okosdoboz ügyvezető igazgató; Visy Zoltán, Redmenta Ügyvezető igazgató
Moderátor: Fenyvesi Kristóf
14.00–16.00 STEAM-BOX párhuzamos műhelyek
a. Kiterjesztett valóság (Augmented reality) (60 perc)
Műhelyvezető: Lilla Korenova, egyetemi docens, Comenius Egyetem, Pozsonyi Pedagógiai Kar
b. GeoGebra workshop játékosítva (60 perc)
Műhelyvezető: Cecilia Russo és Mathias Tejera, PhD-hallgatók, Johannes Kepler Egyetem, STEM Oktatás Tanszék
c. Játékosított oktatástervezés workshop (60 perc)
Műhelyvezető: Selay Kocadere, egyetemi docens, Számítógépes Oktatás és Oktatási Technológia Tanszék, Hacettepe Egyetem és a török csoport
d. Projektalapú STEAM tanulás Finnországban (60 perc)
Műhelyvezető: Fenyvesi Kristóf, vezető kutató, Jyväskyläi Egyetem, Finn Oktatáskutató Intézet
e. Okosotthon workshop (120 perc)
Műhelyvezető: Tóth Barnabás, Mosolygyár Egyesület és Rumbus Anikó PhD-hallgató
A projektet az Európai Bizottság támogatta.
A közleményben megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.
Kapcsolat:
Dr. Stettner Eleonóra PhD
egyetemi docens
Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Kaposvári Campus, Matematika és Természettudományok Alapok Intézet, Matematika és Modellezés Tanszék
stettner.eleonora@uni-mate.hu
+36 30 460 6693